Dag 3 - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Annet Meijers - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Annet Meijers - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet

19 Juli 2012 | Zambia, Lusaka

Halloooo, mijn eerste berichtje vanuit het mooie zonnige Zambia. Het is nu twee dagen geleden dat ons vliegtuig opsteeg vanuit Dusseldorf en er is al een hele hoop gebeurd. Laten we het even dag voor dag bekijken

Dag 1: 17 juli 2012
Al vroeg zaten wij moet onze ouders op Dusseldorf Airport te wachten tot ons vliegtuig zou verschijnen op het grote vliegtuigbord. Helaas.. Storing. Om kwart over 7 stonden er namelijk nog steeds de vliegtuigen op die om 6 uur zouden vertrekken en ons vliegtuig (vertrekkend om 8.20) was nog nergens te bekennen. Toen eindelijk de storing (blijkbaar) was opgelost, konden we zien waar onze koffers heen moesten. De rij was lang.. Wij begonnen het al een beetje warm te krijgen want de vertrek tijd kwam steeds dichter en dichterbij. Gelukkig konden we toch ruim op tijd de handbagagecontrole passeren en naar onze gate (52) lopen. Eenmaal daar aangekomen bleek die gate niet open te zijn (stom bord), maar er kwam een schoonmaker langs die naar ons riep: Amsterdam? Sechsundzwanzig, of iets dergelijk, dus wij een sneltreinvaart naar 26 gerend, niks, niemand te bekennen, het was inmiddels al 8.15 en we wisten nog steeds niet waar we heen moesten. Maar gelukkig werden we opgeroepen (dat heb ik altijd al eens gewild), en bleken we naar 56 te moeten, oftewel die man praatte gewoon enorm onduidelijk. Wij rennend naar 56 en bereikte om 8.19 de bus die ons naar het vliegtuig zou brengen. Het was dus toch gelukt..

In 40 minuutjes vlogen wij naar Amsterdam waar we weer uit moesten stappen om een paar uurtjes onszelf te gaan vermaken. Toen het volgende vliegtuig.. Dat duurde iets langer, zo'n 9 uur, maar het KLM entertainment system is gelukkig prima. Aangekomen in Zambia moesten we nog maar dan een uur wachten voordat we de douane konden passeren, en onze koffers konden gaan halen. Achter de douane stond Clifford, de taxichauffeur ons op te wachten om ons naar een hostel te brengen, we hadden het gered! Hostel was niets bijzonders, maar we heben er prima geslapen en voor een euro ook prima ontbeten de volgende dag.

Dag twee: 18 juli 2012

Na het ontbijt de spullen weer ingepakt en in een taxi-gestapt naar Munali High School, waar Rachel al op ons stond te wachten. En toen begonnen een lange dag van niks doen! We kwamen in het computerlokaal van Munali Girls, Silke, Eelke en Guusje tegen die.. Niks deden. De groep die ze hadden moeten helpen met hun project besloot dat ze daar eigenlijk geen zin in hadden. Njaa, en dan? Dus 's middags maar een hoop schooltje in de buurt langsgelopen met de vraag of ze daar nog iets te doen hadden.

's Avonds een prima maaltijd gehad van rijst, aardappelen, stoofpot en boontjes met worteltjes. We hadden niet te klagen over ons verblijf bij Rachel, totdat ik toch echt naar de WC moest. De WC was buiten, prima dat kon ik handelen. Alleen de WC was geen WC maar een gat in de grond. OMG, dat had ik niet aan zien komen. Maarja, when you are in Zambia.. We sliepen in de keuken, 's Nachts geen oog dichtgedaan, de honden in de buurt bleven maar blaffen en toen ik om 3 uur naar de WC moest durfde ik niet op te staan omdat ik bang was dat ik buiten zou worden aangevallen door zo'n losgeslagen beest.

Dag 3: 19 juli 2012

Tot half 6 heb ik het volgehouden en toen ging het echt niet meer, ik al mijn moed bijeengeraapt en naar buiten gelopen (na eerst de twee stalen staven voor de deur te hebben verwijderd). Toen ik weer in bed lag, lag ik toch heel wat beter. Echter om 7 uur, was het tijd om te staan. Rachel maakte wat water warm om ons te wassen. En toen kwam ontbijt, en het was vies, en niet een beetje vies, gewoon om te kokhalzen. Het was een soort brinta en ik kon er niet echt van genieten. Gelukkig kon Rachel dat begrijpen en heb ik niet mijn hele portie leeg moeten eten. Na nog een kopje thee te hebben gedronken was het tijd om met de blue bus (OV) naar school te gaan en daar zitten we nu. Wachten op Eelke, Silke en Guusje. Die waarschijnlijk nog niet gearriveerd zijn (dat weet je nooit zeker want de school is huge, maar dat hopen we dan maar). Zij slapen bij Mwika, hoofd van het ICT lab van de meisjes school, geloof dat die eigenlijk ook om 8 uur moet beginnen, maar daar had ze blijkbaar geen zin in vandaag ;). Had ik wel even tijd om een verslagje te schrijven en mijn mail te checken. Ik heb nog steeds geen idee wat we gaan doen de rest van de dag, behalve dat we iets gaan doen met dove en blinde studenten. Ik ben benieuwd. Nu rest ons dus niets anders dan wachten (net zoals gisteren). Alles gaat hier met African time, 10 minuutjes duurt hier zomaar 3 uur.

Oh, zaterdag gaan we naar de dierentuin, ben benieuwd hoe dat gaat, maar dat horen jullie wel weer!

  • 19 Juli 2012 - 08:16

    Willem De Wit:

    Tof! Gelukkig is ons project niet het enige project dat in duigen valt :) Dat eten, daar moet je aan wennen. Hopelijk voor jullie hebben jullie niet hetzelfde eten elke dag 3x per dag.. Maargoed, veel plezier en laat nog maar wat van je horen!

  • 19 Juli 2012 - 09:40

    Opa En Om:

    Annet,ik heb je gevonden!Fijn dat je ons op dehoogte houdt.Even wennen!Doordouwen!Ik hoop dat allrs gauw goed geregeld is.Blijf genieten en je niet laten haasen.De groeten aan de medestudenten.Bart extra,want dat was je eerste partner. Ik hoop dat mijn reactie bij jou overkomt.Tot de volgende keer.Opa.

  • 21 Juli 2012 - 10:58

    Annemie Francken:

    Hoi Annet,
    Hoorde gisteren bij Mart van je reis.
    Ik ben trots op zulk ondernemende oud-leerlinge!
    Geniet maar met volle teugen en hoe het je ook al of niet gaat bevallen: het is een verrijking van je verdere leven!
    Ik ga je volgen en genieten van je verhalen en foto's.

  • 21 Juli 2012 - 20:16

    Evelien:

    Haha! Heb je je maïspapje gekregen?:P Gelukkig heb je dat in iedergeval 's avonds niet hoeven eten! Ik wil wel foto's van de dierentuin. Ik ben benieuwd wat voor dieren ze daar hebben. Hebben ze daar teckels en hamstertje? Want olifanten en zo zien ze natuurlijk al in hun achtertuin.

    Veel plezier lief:)

  • 21 Juli 2012 - 20:52

    Laura :

    Handig van je vliegtuig, haha :)
    Ik heb het nog op het bord geschreven en ik heb het in de whatsappgroep gegooid!
    Ik ga het in ieder geval volgen!
    Veel plezier nog Annet!
    xx Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annet

Actief sinds 09 April 2012
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 8038

Voorgaande reizen:

12 April 2015 - 27 Juni 2015

Denemarken

17 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Zambia

Landen bezocht: