Week 2 - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Annet Meijers - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Annet Meijers - WaarBenJij.nu

Week 2

Blijf op de hoogte en volg Annet

30 Juli 2012 | Zambia, Lusaka

Week 2 zit er bijna op. Nog een weekjes lesgeven en dan zijn we al weer klaar in Lusaka. Momenteel zit ik in het meisjeslab te wachten op onze leerlingen (er zijn er tot nu toe maar liefst twee en we moesten 20 minuten geleden al beginnen.) Maar nu wel tijd voor mij om een verslagje te schrijven over de afgelopen week. We hebben de hele afgelopen week 's ochtends besteed aan cryptografie lessen aan de jongens. 's Middags hebben we niet zoveel gedaan de hele week. De mensen die we les moesten geven kwamen niet opdagen of moesten een tentamen maken. Het was dus voornamelijk een hoop wachten. Verder zijn we naar de kleermaker geweest. Vandaag terug gegaan in de hoop onze jurken op te kunnen gaan halen. Maar.. Ik kreeg hem niet dicht. Blijkbaar kan die man geen maat nemen want ik moet nog minstens 10 kilo afvallen wil ik in die jurk passen. Dus weer opnieuw maat genomen en maar hopen dat hij straks wel past.

Het weekend was weer erg lang. Zaterdagmiddag zijn we naar de film van Tendai (man van Rachel) geweest. Hij is producer van een amateurfilm. Het was best leuk en best goed al verstond ik er geen ei van (het was wel Engels maar toch..) We waren samen met Queen en Fergie gegaan, zusjes van Rachel. We hebben stiekem de flesjes (met statiegeld) mee van het terein genomen. Tsjaa, van Queen mocht het, maar Rachel was er niet zo blij mee :P. Queen is het zwarte schaap van de familie en heeft vorige week een nachtje in de cel doorgebracht. Dus, niet echt een figuur die de autoriteiten accepteert.

Zondag zou ze ons ook meenemen naar de zondagsmarkt, maar ze moest wachten op de man die ze had neergestoken (ja daarom zat ze in de cel) zodat ze een regeling konden treffen buiten de politie om. En die man kwam een uurtje of drie te laat, dus helaas ging ons uitstapje naar de markt niet door. Dus gisteren de hele dag tv gekeken, en met Lucas door de kamer gedanst ;).

Vanochtend dus weer lesgegeven aan de jongens. Webdesign dit keer. Weet ik niet zo veel van, maar gelukkig is Marc er beter in. Nu dadelijk de meisjes. We weten niet precies wat we daar mee gaan doen, maar dat zullen we wel zien :).

Vanavond is het afscheidsfeestje van Eelke, Silke en Guusje. Zij vetrekken morgen naar Zuid-Afrika. Het zal een stuk stiller worden hier op school zonder die drie kletskousen :P.

De rest van de week zal voor ons hetzelfde zijn. 's Ochtends de jongens, 's middags de meisjes en daarna.. Dan is het vakantie op school en hebben wij nog twee dagen over. Geen idee wat we dan gaan doen, maar we zullen wel iets creatiefs verzinnen.

Nu.. zijn er al drie meisjes in het lab en zullen we toch maar bijna beginnen denk ik. Het is altijd maar afwachten of er nog meer komen.

  • 01 Augustus 2012 - 07:43

    Willem De Wit:

    Klinkt alsof je het er naar je zin hebt :)
    Mijn solo-reis is begonnen. Het is erg warm hier nu in Goa en het is pas 11 uur 's ochtends, dus ik ga dadelijk even terug om me in te smeren en dat eten en dat wandelen en sight-seeing.
    Maak er nog een mooie laatste week van en tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annet

Actief sinds 09 April 2012
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 8036

Voorgaande reizen:

12 April 2015 - 27 Juni 2015

Denemarken

17 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Zambia

Landen bezocht: